2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Прочетен: 1965 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 17.01.2010 18:26
ДО
Министерски съвет на РБ
Президент на РБ
Министерство на здравеопазването
Национална здравно-осигурителна каса
Български лекарски съюз
Национално сдружение на общините в РБ
Д Е К Л А Р А Ц И Я
от Общински съвет – Панагюрище
ОТНОСНО: Осигуряване на качествена болнична помощ на населението в община Панагюрище.
Уважаеми дами и господа,
Грижата за здравето и живота на населението е неотменно и конституционно задължение на държавата и нейните органи – централни и местни.
Според нас реформите в здравеопазването са абсолютно необходими за да се осигури качествено, на европейско и световно ниво, медицинско обслужване, което населението в България заслужава.
В тази връзка поддържаме и ще поддържаме усилията на министерството на здравеопазването да проведе необходимите реформи, но в момента сме силно обезпокоени от новите изисквания на РЗОК към болничните заведения за сключване на договори за 2010 година, които рязко се отличават от тези за 2009 г. и са в противоречие с НРД 2010.
Както добре знаете, процесите в обществото са силно инерционни, което означава, че всяка нова организация на която и да е дейност в държавата, особено в такава чувствителна сфера, каквато е здравеопазването / непозволяваща прекъсване за известен период/ се нуждае от цялостна визия /програма/, която първо нормативно се изгражда / като се приемат необходимите изменения в законите, правилниците, наредбите и др./ и се осигурява известен период за организационна подготовка, а след това влизат в сила след три, шест или дванадесет месеца.
Такъв беше подходът при децентрализацията на властта от държавата към общините при измененията на ЗМСМА и в данъчните закони, които влизаха постепенно след определен период, необходим за подготовка и реализация.
Още един положителен пример за участие на общините е в реформите в средното образование, където решението за оптимизацията на училищната мрежа се вземат от Общинските съвети по критерии на Министерството на образованието, младежта и науката.
За да не се допусне срив в болничното обслужване на населението в общините,който би настъпил при спазване на последните указания, дадени от РЗОК, предлагаме:
1. Договорите на болничните заведения с РЗОК за първото полугодие на 2010 г. да се сключат при условията на НРД 2010,при спазване на Закона за здравното осигуряване,без да се зачитат допълнителните споразумения между БЛС и НЗОК,касаещи тълкуването на чл.59т.в.;
2. Новите изисквания на НЗОК към болничните заведения да влязат в сила от 01.07.2010 т., като до тогава се конкретизират условията за сключване на клинични пътеки за долекуване и се приемат промените в Закона за лечебните заведения, даващи възможност за преобразуване на болниците, след широко публично обсъждане;
3. Проблемът с обслужването на спешните пациенти до голяма степен е зависим от функционирането на общинската болница, с наличните диагностични звена и без приета концепция за преструктуриране на спешната помощ от МЗ, значението на лечебното заведение обслужващо две общини е от съществена важност.
4. В процеса на вземане на решения относно бъдещото на болничните заведения в общините да бъдат включени и местните органи на самоуправление – Общинските съвети.
Ние, представителите на всички политически сили в ОбС – Панагюрище многократно сме заявявали и заявяваме, че ще направим всичко, което е необходимо, за да осигурим качествено болнично обслужване на населението от двете общини – Панагюрище и Стрелча.
Вярваме, че ще постигнем тази обща цел съвместно с представителите на държавната власт и професионалните съсловия.
Около 30 болници не отговарят на условията и не могат да сключат договор със Здравната каса - сред тях са болниците в Трън, Брезник, Годеч, Тервел. Любимец, Царево, Ивайловград, Кула, Рудозем.
"Те ще се превърнат в центрове за извънболнична помощ, които да разполагат с лабораторни техники, рентгенови апарати, определени специалисти. Т.е. това, което до преди са правили, ще продължат да го правят, само че ще се наричат медицински центрове", обясни здравният министър.
По думите му тези центрове няма единствено да могат да приемат лежащо болни за активно лечение, тъй като там има определени стандарти.
Не бива болни, които могат да се лекуват вкъщи да бъдат лекувани в болница формално, каза още той.
Според Нанев има много болници, в които всички отделения досега са работили с НЗОК, но вече това може и да не е възможно.
Министърът бе категоричен, че където няма болница, ще има център за извънболнична помощ или поликлиника. Според него Спешната помощ в страната е сравнително добре териториално изградена.