Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2008 20:28 - Да си купим ли Опел
Автор: corruption Категория: Регионални   
Прочетен: 20371 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 06.04.2008 17:35


Последните ми  два месеца преминаха в търсене на идеалния и спрямо скромните ми финансови възможности автомобил, който да ми допадне със: стабилност на движение и маневреност, нисък разход на гориво, много добра покриваемост и осветяване на автомобилното платно, лесно следене на движението в страничните и централното огледало, обезопасеност на пътниците с въздушни възглавници автомобил.
Минах през Фиат, Рено, Ситроен, Фолсфаген, докато най-накрая се качих на Опел Корса. Останах очарован от ........... трудно е да се изразя, сякаш беше правен за мен. 
Даже и мото си съчиних - Купувайте не Италианки, а германски коли от Италианки.
Както аз сторих това, от 27 годишната .......! 


image

Защо ли?
Логично е да се грижат за първия си автомобил, по-добре отколкото за мъж, а първия винаги получава по-голямо внимание и любов от втория!

По отдолу в блога ще добавям периодично материали из интернет за Опел, както и евентуални коментари за марката.

OPEL CORSA - германчето с испанска кръв.
Най-важна е годината на производство на модела Искате да си купите кола, удобна за паркиране в града, но с възможности за семейно пътуване. Да харчи малко бензин, да върви прилично, да е евтина за поддръжка. Най-малкият ОПЕЛ с името КОРСА е възможният избор. Почти както при компактния клас, при дребосъците в челната тройка отново се борят три германски автомобила: ФОЛКСВАГЕН ПОЛО, ФОРД ФИЕСТА, ОПЕЛ КОРСА, въпреки, че 90 процента от всички КОРСИ са произведени в испанска Сарагоса. Там през март 1983 година слиза от конвейра първия ОПЕЛ КОРСА. За да се произвежда цели десет години с допълнителното “А” към името, без особени изменения на модела. “В”-то - наследника спокойно може да отсъствува, толкова различни са двете коли. Най-хубавото за собствениците е, че голямата разлика е в липсата на ръжда. Това е най-слабото място на всички модели, произведени преди 1990 година. Кафявата чума прониква навсякъде и върши разрушителните си дела. Ако все пак решите да купите автомобил, произведен преди тези години, ви съветвам изключително внимателно да прегледате цялата каросерия. В противен случай финансовия удар ще ви бъде нанесен безмилостно. Има случаи, когато купето изобщо не може да се възстанови и остава единствено пътя до автомобилното гробище или препродажбата на части. В началото на деветдесетте години ОПЕЛ взима сериозни мерки срещу корозията. Спомен от нея единствено се намира на задното гърне на ауспуховата система и по тръбопроводите на спирачките.
Всички модели на ОПЕЛ са известни със здравите си, почти вечни двигатели. Не са рядкост пробег от 250 - 300 хиляди километра. Разбира се, ако не е дефектна водната помпа и доведе до прегряване на цилиндровата глава - ремонта струва около 600 германски марки. Или пък се скъса или “прескочи” твърде чувствителния ангренажен ремък, което води до нови клапани и разпределителен вал - около 1 200 германски марки. Препоръката е внимателно да се следи уреда за температурата на охлаждащата течност. Подобно на по-големия КАДЕТ, твърде “нежна” е корковата гарнитура на капака на клапаните - често пропуска масло, но замяната не е скъпа - 30-тина германски марки. Ако пък маслото капе от скоростната кутия, най-вероятно проблемът се крие в аксиалните уплътнители на полуоските, където отиват още 250 марки. Запалителната система се нуждае също от грижи - оксидирали контакти, кородирали щекери на свещите и кабелите за високо напрежение са най-често срещаните дефекти - цена около 30 марки. Почнат ли да играят оборотите на двигателя на празен ход е сигурна замяната на електронния модул на запалването - цената е доста солена: между 500 и 700 германски марки според модела. За нов електромотор или динамо в магазина пък искат средно 300 марки.
Най-добрия избор за вашата ОПЕЛ КОРСА е двигателят с ходов обем 1 400 кубически сантиментра и мощност 60 конски сили. Тук хармонията между каросерия и мотор е пълна, а разходът на гориво, ускорение и максимална скорост удовлетворяват. Не се изкушавайте от най-малкия мотор с мощност 45 к.с. Той е много слаб за сравнително тежкото купе на КОРСАТА и в сравнение с по-мощната машина, дори харчи повече бензин. Колкото и странно да звучи, не се препоръчват и дизеловите агрегати. Атмосферният дизел е снабденият с турбо-компресор негов събрат са производство на японската фирма Исуцу. Те са шумни, бавни и нещо неподходящо за истинския дизел - харчат много гориво. На всичкото отгоре, както всички дизелови модели, са доста по-скъпи от бензиновите си събратя.
Освен с красивия си дизайн, ОПЕЛ КОРСА В предразполага с удобното си, в сравнение с компактните размери, голямо вътрешно пространство. Практичната задна врата, преместващите се задни седалки, правят мини-автомобила в обемно комлби, достатъчно за семейната почивка на четиричленно семейство. Предното предаване гарантира сигурност при пътуване и при неблагоприятни атмосферни условия. Тъй като колата е сравнително тежка - ненатоварена тежи около 940 килограма, се препоръчват модели с хидравлика на волана. Иначе, особено в града, волана става труден за нежните женски ръце, които най-често управляват този модел на ОПЕЛ. По същата причина е хубаво след пробег от 80 000 километра да се подменят четирите амортесьора. Амбреажът и скоростната кутия издръжат най-малко двойно повече. Ако лоста за скорости почне да “влиза” сравнително трудно, е необходимо само малко грес на системата за превключване на предавките. За спирачките, през последните три години серийно с ABS-система, могат да се използват само суперлативи - отлични са.
Историята на ОПЕЛ КОРСА се дели на две части - водораздела е появата на новият модел. При повече финансови възможности той е вашият безспорен фаворит. Не бива да се подценяват и грижливо стопанисвани коли от предхождащия модел. Произведени след 1990 година, те са евтина и добра алтернатива в най-малкия автомобилен клас.
Разход на гориво градско image 7.6 l/100km
Разход на гориво извънградско image 4.8 l/100km
комбинирано image 5.8 l/100km
CO2-емисии image 138 g/km

OPEL CORSA - НАЙ-УСПЕШНИЯТ МОДЕЛ НА OPEL!

ЧЕТВЪРТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА НАЙ-ПОПУЛЯРНИЯ В СВЕТА МАЛЪК АВТОМОБИЛ ще се отличава със своя неустоим дизайн и множество технологични нововъведения. Подобно на успешното решение при Astra, дизайнерите са придали уникален облик на версиите с три и с пет врати на новата Corsa, които бяха показани заедно на световната премиера на модела на Британското международно автомобилно изложение в Лондон, което тази година се проведе в периода 18-30 юли. Продажбите на новата Corsa ще започнат през есента.Широкият спектър от предлагани висококачествени функционални и допълнителни екстри разкрива нови, непознати хоризонти. Атлетично излъчване, по-висок комфорт, още по-голяма сигурност. предлага значително по-голямо вътрешно пространство. Устойчивост на автомобила на всяка магистрала, а в града подвижност – това е Corsa. И отново революционната Easytronic. Автоматика и ръчно превключване, обединени в едно – винаги перфектен избор.

imageСъс своето вариантно многообразие Corsa отговаря на широк спектър от индивидуални желания – а със сигурност и на Вашите. Свежа и динамична като своите шофьори, тя е винаги в блестяща форма.

Новият Opel Corsa – хубаво е да бъдеш дързък! Свежият дизайн и прогресивните технологии се грижат за много удоволствие зад волана Със своята самоуверена външност и приятна, запомняща се физиономия, новият Opel Corsa е напълно готов поява пред публика. Сред неповторимите черти на новия Opel Corsa са уникалната стилистика с ясно изразени, динамични линии, новоразработената ходова част, осигуряваща активно и сигурно поведение в завой, нови за този автомобилен клас високотехнологични детайли от обзавеждането, както и нов, висококачествено изпълнен интериор, предлагащ изобилно пространство, удобства и възможности за индивидуално оформление. Четвъртото поколение на популярния модел на Opel, от който само в Европа са продадени над 9,4 милиона екземпляра от 1982 година насам, ще бъде на разположение в официалните представителства на марката през месец октомври 2006 година.

Кратки характеристики на новата Corsa

Външен дизайн: Изискано издължен силует, покривна линия, напомняща на спортно купе, атлетични очертания, мускулести форми в задната част – версията на Corsa с три врати превръща компактните си размери (дължина/широчина/височина – 3,99/1,71/1,49 метра), дългото си междуосие (2511 мм), и широките предна и задна следа (1473/1458 мм) в запомнящи се динамични пропорции • Интериор: Изключително просторно пътническо пространство с акцент върху позицията на водача и уютна атмосфера. Богата палитра от декоративни мотиви в хармонични цветове, материи и облицовки, сред които повърхности с пиано-лак, сияещи полупрозрачни бутони и превключватели на арматурното табло (в зависимост от нивото на изпълнение, интелигентни идеи за съхранение на различни предмети)

Ходова част: Изцяло нова разработка, гарантираща максимално активно и динамично поведение на пътя. По желание се предлага ново поколение ESP (Electronic Stability Program) със система EUC (Enhanced Understeering Control) за предотвратяване на поднасянето на предния мост и възможност за интервенция върху спирачките на всяко едно от колелата при нужда. В серийното оборудване е включена ABS със система CBC (Cornering Brake Control) за контрол на поведението на автомобила в режим на спиране в завой, система за подпомагане на водача при внезапно спиране и първото в този автомобилен клас спортно сервоуправление с променливо прогресивно действие. По желание се предлага спортно окачване с намален клиренс и 17-инчови колела.

Двигатели: Три бензинови и два турбодизелови агрегата с директно впръскване common-rail с работен обем между 1.0 и1.4 литра и мощност в диапазона от 60 до 90 к.с. Газоразпределение с четири клапана на цилиндър. Нов дизелов агрегат 1.7 CDTI с мощност 125 к.с. и серийно вграден филтър за твърди частици DPF (Diesel Particulate Filter), който ще се появи на пазара в близко бъдеще. Бензиновите двигатели разполагат с технологията TWINPORT на Opel за снижаване на разхода на гориво. Редкият в класа на дизеловите двигатели с малък работен обем филтър DPF ще се предлага и за 1.3-литровите дизели

Високи технологии: Teхнологично оборудване, предлагащо изцяло нови за този клас възможности като халогенните адаптивни предни светлини AFL (Adaptive Forward Lighting), модерна гама от инфоразвлекателни системи, навигационни системи със CD и DVD-ROM-носители, аудиосистеми с радиоприемник и CD-плейъри с възможност за възпроизвеждане на MP3-файлове, вградени мобилни телефони с гласово управление и Bluetooth-връзка, поддръжка на следващите поколения мобилна телефония, гуми Run Flat и други.

Индивидуално оформление: Множество възможности за индивидуално оборудване, вариращи от специфичните изисквания на водача, до електронно контролирани персонални настройки от рода на възможността за автоматичен избор на предварително зададени функции на електронно управляваната автоматична климатична инсталация и инфоразвлекателните системи. По желание Corsa предлага също отопляем венец на волана и панорамен стъклен покрив. 

съвети

Скъсаният ангренажен ремък убива мотора

Не чакайте крайния срок, за да го смените, съветват монтьори

Анкета сред млади шофьори показа, че половината от тях дори не са чували за ангренажния ремък. Няма друг, наглед толкова прост детайл от двигателя, който да изглежда толкова елементарно и да е забравян толкова често. В същото време отмъщението на скъсания ангренажен ремък е кошмар, който се помни цял живот. Ремъкът най-често излиза от строя на магистралата, защото натоварването е голямо, а напрежението - постоянно. При движение "на пълна газ" ремъкът извършва няколко хиляди завъртания в минута и в повечето случаи водачът научава за внезапната му смърт само от лекото, почти безобидно разтърсване на автомобила... Следва рязък пад на оборотите на двигателя, последван от светване на контролната лампа за налягането на маслото. С това пътуването изведнъж приключва и единственото, което може да се направи в случая, е да се изчака Пътна помощ. Болезнените истини обаче тепърва предстоят да бъдат чути, защото диагнозата в този случай гласи, че освен ремъка е "заминал" и самият двигател. Причината за всичко това е пределно ясна - ангренажният ремък задвижва разпределителния вал, който пък има за задача да отваря и затваря клапаните. Когато ремъкът се скъса, разпределителният вал и съответно клапаните спират да се движат. Ако в този момент някой от клапаните се е показал прекалено много навътре в горивната камера, буталото се сблъсква с него. В най-добрия случай това води само до изкривяване на стеблото на клапана, но доста по-често целият мотор трябва да бъде ремонтиран основно. При това невинаги е необходимо да се случи точно това. Достатъчно е ремъкът да "прескочи" с няколко зъба и ефектът е практически идентичен с този при късането - клапаните се отварят не навреме, блъскат се в буталата и кошмарът за собственика започва. Принципно ангренажният ремък е много здрав и способен да поеме огромни натоварвания. Той е изработен от специална каучукова смес, която е изключително устойчива на опън. Носещата му структура се състои от здрави стъкловлакна, а теглото, което средностатистическият ремък може да издържи, възлиза на цели два тона. Колкото и устойчив да е обаче, и той се износва с времето. Обтягащите и водещите ролки постепенно го изтриват и рано или късно идва моментът, когато той става негоден. Затова редовният контрол на този изключително важен за здравето на двигателя елемент е задължителен. Излишно е да посочваме, че в повечето случаи настъпването на тотална авария се дължи именно на занемарената поддръжка. Няма производител, който да не предписва интервали за подмяна, но те са само препоръчителни. Ако ремъкът се скъса по-рано, фирмата често не поема и стотинка от разходите, а сервизите се оказват сговорчиви само в рамките на гаранционния период. Затова ви препоръчваме да проверявате състоянието на ремъка и евентуално да го подменяте по-рано от предписанията. Задължителна за купувачите на автомобили на старо е проверката на сервизната книжка, а при съмнения за изправността й - и на самия ремък, преди да подпишат договора за смяна на собствеността. Далеч по-спокойни могат да бъдат собствениците на превозни средства с ангренажна верига, макар че и тя се разтяга с течение на времето. Този процес обаче е толкова бавен, че в много случаи се изравнява с продължителността на живот на самия автомобил. Индикатор за прекомерното износване на веригата е лекото почукване и пращене, показващо, че автоматичният обтегач е достигнал крайното си положение и е настъпил моментът за смяна. Недостатъкът на подобен ремонт е относително високата му цена, тъй като заедно с веригата трябва да бъдат сменени и зъбните колела.
Георги Колев 

Повечето марки използват вериги

Голяма част от световните производители използват ангренажна верига вместо ремък. Тя е по-здрава и устойчива. 164 2,0 Twin Spark е сред моделите Alfa Romeo, използващи ангренажна верига. BMW 320i също залага на този вариант. При малките автомобили Fiat Cinquecento с работен обем под 1 литър се използват изключително и само вериги. Mercedes E320, Opel Corsa 1,0 и Nissan Almera също попадат в тази група. При VW Lupo 1,0 кодът AHT на двигателя показва наличието на верижна предавка. Toyota Yaris е извънредно надежден модел - не на последно място благодарение на ангренажната верига.

Как да проверим дали е износен

Проверката на ремъка изисква професионален опит, в много случаи - специални инструменти и точните предписания на производителя. Някои повреди обаче могат да бъдат установени самостоятелно и от лаик. Зъбният ремък в повечето случаи е скрит под черен пластмасов капак. Ако след отварянето му установите някои от следните увреждания, ремъкът трябва да бъде подменен незабавно в сервиз:

  • напуквания върху гърба (гладката страна)
  • странични сцепвания
  • накъсвания на страните и гърба (стърчащи конци)
  • масло върху ремъка; изяснете причината за появата му, защото в противен случай и новият ремък ще стане веднага "готов" за смяна!
  • едностранно износване
  • пукнатини в основата на зъбите
  • липсващи зъби.

Колко пари комплект съединител за Опел Корса Б C12NZ ?
комплект съединител е:

Притискател - 57лв.
Феродов - 44лв.
Лагер - 14лв

115лв. общо цена с отстъпка

Две от най-авторитетните автомобилни издания - италианското Quattroruote и германското Auto Bild, се опитват да установят отговора на един от най-често задаваните от шофьорите въпроси, в цитирано от вестник "Сега" изследване.

Служителите на списанията са проучили разхода на гориво при 124 автомобила и установили, че при нито един обявеният от производителите разход на гориво не съответства на реалния.Според Quattroruote най-малката разлика е при "Тойота" RAV4, която се разминава само със 17% от обявеното. Най-сериозната пък е при БМВ 118 d, там отклонението е с цели 47%. Средната разлика е някъде по средата - около 30%.При изследването на Auto Bild резултатите са подобни, като най-голямата разлика е при "Мерцедес" G 55 AMG - 53%.Вместо отбелязаните в книжката на колата 15.9 л на 100 км колата харчи 24.3 л. Най-коректни се оказват "Ауди" А6 с дизелов агрегат, който показва отклонение само от 4,6 %. Малко по-високи, но напълно приемливи са разликите при "Ягуар" XJ6, "Рено Клио", "Ланд Роувър" Freelander и "Пежо" 4007.Лъжат ли производителите за разхода на гориво?Разликата между обявения от тях разход и действителния идва от начина на измерване. Нормите за провеждане на тестове важат в 50 държави, но се мерят в нереална обстановка- в лабораторни условия, имащи малко общо с реалното управление на кола. Автомобилите работят на място върху валци. Няма как да се симулира реално ускорение при изпреварване, рязко спиране, дълго пъплене в колона и други подобни неща от улицата и пътя.Наред с това тестовете се правят с изключен климатик и всяко друго оборудване, което може да окаже влияние върху разхода.Някои държави са взели мерки срещу производителите, ако те обявяват "лъжлив" разход на гориво. В Германия законът позволява на клиента да върне колата си, ако тя покаже с 30 % по-висок разход. За да се установи това обаче, тестът струва 3000 евро, които се поемат от клиента._____________________________________________________

Модел Разлика в %
"Алфа Ромео" 159 1.9 JTD + 28%
"Ауди" A6 3.0 TDi + 23%
БМВ 118 d + 47%
БМВ X5 3.0 d + 37%
"Ситроен" C1 1.0 + 30%
"Фиат" 500 1.2 + 37%
"Фиат Браво" 1.9 MJT + 34%
"Форд Мондео" 2.0 TDCi + 36%
"Форд С-Макс" 2.0 TDCi + 22%
"Нисан Кашкай" 1.5 dCi + 43%
"Опел Корса" + 37%
"Рено Туинго" 1.5 dCi + 37%
"Тойота Аурис" 2.0 D-4D + 30%
"Toyota" RAV4 D-4D + 17%
"Тойота Ярис" 1.0 + 33%
"Волво" V50 2.0 D + 19%
"VW Голф" 2.0 TDI GT + 20%
"VW Пасат" 2.0 TDI + 34%


image
Castrol GTX запазва двигателя чист, като износването му е минимално, защото:

  • Големите резерви по отношение на сигурността на GTX 15W-40 гарантират висока устойчивост на стареене на маслото;
  • Всесезонно е;
  • Осигурява ефикасна защита срещу износване;
  • Осигурява клинична чистота на двигателя






imageCASTROL GTX3 Protec представлява подобрения вариант на невероятно успешното масло GTX 3.

  • Идеалното масло за всички автомобили с традиционни двигатели;
  • Балансирани характеристики при всякакви условия на експлоатация;
  • Подходящо за всички сезони;
  • Нисък разход на масло;
  • Предпазва катализатора, чрез ниско съдържание на фосфор




imageCastrol GTX3 Magnatec осигурява защитата на двигателя от момента, в който превъртите ключа при запалването. Това е един от най-критичните моменти за всеки двигател.
Уникалното молекулярно привличане в новата формула на Castrol ссе дължи на радикално нов синтетичен естер. Той има два полюса, които прилепват към металната повърхност. Именно това магнитопотобно действие се нарича молекулярно привличане. По този начин се образува един постоянен защитен филм.
Защитата на двигателя продължава и в така наречения период на износване - времето от запалването до загряването му, около 11 минути. Тогава триенето на метал в метал е най-драстично и двигателя се износва в най голяма степен.






image Castrol Formula RS - моторно масло с изключително високи показатели за всички двигатели на леки автомобили. Castrol formula RS е специално одобрено от Mercedes, BMW и Porsche.

  • Castrol е световен лидер при моторните масла
  • Осигурява извънредно голяма дебелина на масления слой по частите на двигателя дори при екстремно високи температури
  • Разходът на масло е сведен до абсолютен минимум
  • Осигурява се максимална защите срещу износване на двигателя, дори при върхови натоварвания




Възраст на автомобила Тип на двигателя Тип шофиране
Предимно извънградско Предимно градско Интензивно / спортно
до 3 години Мощен (над 90 к.с.) и /или турбодвигател дизел и бензин Castrol Formula RS
(напълно синтетично)
Castrol Formula RS
(напълно синтетично)
Castrol Formula RS
(напълно синтетично)
Класически двигател (до 90 к.с.)
дизел и бензин
Castrol GTX 3 Magnatec
синтетично
Castrol Formula RS
(напълно синтетично)
Castrol Formula RS
(напълно синтетично)
от 3 до 5 години Мощен (над 90 к.с.) и /или турбодвигател дизел и бензин Castrol GTX 3 Magnatec
синтетично
Castrol Formula RS
(напълно синтетично)
Castrol Formula RS
(напълно синтетично)
Класически двигател (до 90 к.с.)
дизел и бензин
Castrol GTX 3 Magnatec
синтетично
Castrol GTX 3 Magnatec
синтетично
Castrol Formula RS
(напълно синтетично)
от 5 до 9 години Мощен (над 90 к.с.) и /или турбодвигател дизел и бензин Castrol GTX Protec
(високоефективно минерално)
Castrol GTX 3 Magnatec
синтетично
Castrol Formula RS
(напълно синтетично)
Класически двигател (до 90 к.с.)
дизел и бензин
Castrol GTX Protec
(високоефективно минерално)
Castrol GTX Protec
(високоефективно минерално)
Castrol GTX 3 Magnatec
синтетично
над 9 години Мощен (над 90 к.с.) и /или турбодвигател дизел и бензин Castrol GTX Protec
(високоефективно минерално)
Castrol GTX Protec
(високоефективно минерално)
Castrol GTX 3 Magnatec
синтетично
Класически двигател (до 90 к.с.)
дизел и бензин
Castrol GTX
(минерално)
Castrol GTX Protec
(високоефективно минерално)
Castrol GTX 3 Magnatec
синтетично

Вискозитетът е мярка за съпротивлението на флуид, срещу преместването на едни негови пластове спрямо други. Възприема се като "гъстота" или съпротивление при изливане. Вискозитетът представя вътрешното съпротивление (напрежение) на флуида да изтича и може да бъде считан като мярка за триенето на флуида. Така водата е "рядка" имайки малък вискозитет, докато растителното масло е "гъсто" имайки голям вискозитет.

Теоретична обосновка на Нютон [редактиране]

Когато срязващо усилие е приложено на твърдо тяло, тялото се деформира, докато деформацията породи противодействаща сила, която балансира приложената сила до достигане на равновесие. Когато напречно усилие е приложено върху флуид (тъй както вятърът духа върху повърхността на океана) флуида започва да тече и продължава да тече докато е приложено усилието. Когато усилието е премахнато по принцип потокът се разпада поради вътершно разсейване на енергия. Колкото е по-гъст флуида толкова по-голямо е съпротивлението му на срязващи напрежения и по-бързо е затихването на потока му.Принципно във всеки поток слоевете се движат с различни скорости и "гъстотата" на флуида възниква от напрежението на срязване между слоевете, което изключително се съпротивлява на всяка приложена сила.Исак Нютон постулира, че за прав, паралелен и равномерен поток, срязващото напрежение τ между слоевете е пропорционално на градиента на скоростта, ∂u/∂y, по посока перпендикулярна на слоевете, с други думи относителното движение на слоевете.

image.

Тук, константата μ е известна като коефициент на вискозност, вискозитет, или динамичен вискозитет. Много флуиди като водата и повечето газове удовлетворяват критерия на Нютон и са известни като Нютонови (идеални) флуиди. Не-Нютоновите флуиди проявяват по-сложна от линейната зависимост между срязващите напрежения и градиента на скоростта. В доста изчислителни случаи се използва отношението на вискозната сила към инерционната сила, последната е характеризирана от плътността на флуида ρ. Това отношение се характеризира от кинематичния вискозитет, определен като:

image.

Джеймс Клерк Максуел нарича вискозитета бягаща еластичност поради аналогията на съпротивлението при еластичната деформация на твърдите тела при напрежения на срязване. Вискозитетът е основният механизъм, за разсейване енергията на движението на флуида, предимно като топлина. В системата SI единицата за динамичен вискозитет е паскал-секунда (Pa·s), която е идентична на 1 N·s/m2 или 1 kg/(m·s). В системата SI единицата за кинематичен вискозитет е (m2/s).Температура на застиване е технически термин, използван от производителите на масла и двигатели с вътрешно горене, определящ годността на маслото за работа в екстремно ниски температури.Колкото е по-ниска температурата на застиване, толкова маслото е по-качествено, което улеснява стартирането на двигателя през зимата и се губи по-малко енергия в триене. Температурата на застиване при качествените масла е около -20°С.
Стабилност на маслото е термин в производството на двигателни масла и при производителите на Двигателите с вътрешно горене, означаващ продължителността на работа в двигателя, без да изменя чувствително характеристиките му.Стабилното масло се характеризира с устойчивост на молекулите на маслото при високи температури, каквито се развиват при работа. Практически стабилността на маслото се определя по склонността му да образува нагар. Нагарообразуването се характеризира с така нареченото Коксово число.
Качествата на маслото се характеризира чрез трудни за разбиране комбинации от букви и цифри и ще се опитам да ви представя малко обща информация и да изразя лично мнение.
Американският институт по петрола (American Petroleum Institute- API) въвежда световно известни изисквания за качеството и тестови критерии за моторните масла. Със “S” се означават маслата на бензинови, а със “С”- за дизелови двигатели.
Организацията Comite des Constructeurs d`Automobiles du Marche Commun ( CCMC) определя качеството на моторните масла според европейските изисквания. Почти всички европейски производители на автомобилни масла са активни членове на ССМС или АСЕА, както е новото му име. ССМС приема всички тестове на API, но освен тях установява и допълнителни, По- тежки тестове с европейски тестови двигатели. С “G” се означават маслата за бензинови, с “D” за дизелови товарни, а с “PD” за дизелови пътнически автомобили. Числото след буквите е поредно и отразява техническия прогрес на конкретното масло.
Различните производители на автомобили поставят допълнителни изисквания към моторните масла: Мерцедес например, означава маслата за дизелови двигатели с “227.1” и “228.1”. Volkswagen: “VW-Norm500.00” за пестящи енергия масла, “VW-Norm 501.01” за масла за бензинови двигатели и “VW-Norm 505.00” за масла за дизелови двигатели с турбо преобразовател на изгорелите газове. Порше и BMW също имат собствени фабрични класификации за различните масла.
Вискозитета е мярка за вътрешно триене в една течност. Той варира в широки граници в зависимост от температурата и показва чрез комбинация от букви и цифри какво е поведението на маслото при ниска и висока температура.
Минералните масла, които са най разпространени, са на базата на суров петрол и се произвеждат по традиционен начин. Нарастващите изисквания /като по- дългите периоди между смените на маслото, високата специфичност на различните двигатели и изискванията за пестене на енергия/ вече надминават възможностите на тези масла. Обикновено вискозитета им е 15W-40 или 20W-50.
Полусинтетичните масла са със синтетични компоненти, които подобряват студеното запалване, поддържат двигателя чист и предлагат отлична защита срещу износване. Типичен вискозитет: 10W-40.
Маслата на синтетична основа показват изключителни качества. Могат да се използват в бензинови и дизелови двигатели и предлагат възможно най- добра защита срещу износване, много бързо смазване след студено запалване, имат енергопестящи свойства и поддържат двигателя изключително чист. Задоволяват най- високите стандарти за качество: API, ССМС /АСЕА/, както одобрението на производителите. Пригодени са специално за големи интервали между смените. Типичен вискозитет: 5W-40.
За маслата за дизелови двигатели напоследък най- високите изисквания за пътнически автомобили с дизелови и турбодизелови двигатели са на CCMC (ACEA) PD2 и на VW 505.00. Отговарящите на тези стандарти масла са идеално пригодени за използване както в дизеловите двигатели с нормално всмукване, така и в турбодизелови двигатели.
Лично аз ползвам полусинтетично масло с молибденов дисулфид /MoS2/, който образува силно гладък слой по всички триещи се и плъзгащи се повърхности на двигателя. Намаляващите триенето свойства осигуряват по- лека и безпроблемна работа и намалява износването. Научно е доказано, че консумацията на масло и гориво е по- малка, а износването намалява с над 50%.
"Молибденовият дисулфид е една от многото антифрикционни присадки за масла.Всяко масло съдържа в състава си противотриеща добавка, която обикновено представлява фирмена тайна.Молибденовият дисулфид е една от най-ефективните, снижаващи триенето присадки, ако не и най-ефективната за момента.Има марки смазващи продукти-Shell – Retinax Grease HDX2, Esso – Malleus GL, Mehrzweckfett MoS2, Mobil – Mobilgrease HP 322 Special, Mobiltemp 78, Mannol – MoS2 , които предлагат същата добавка, но те са единични модели, докато при Лики Моли основната част от продукцията е базирана именно на тази присадка /посочените данни са от руския сайт на фирмата/.Използването на молибденовия дисулфид се препоръчва от Американския институт по нефтени продукти /АРІ/ , АСЕА или DEKRA-немска организация за технически надзор.Специално последната е провела тестове с два дизелови автомобила Фолксваген и Ауди, при които се оказва, че използването на масло Лики Моли с молибденов дисулфид увеличава живота на двигателя двойно /пак по руски данни/.
Структурата на молибденовия дисулфид е подобна на графитната-пластинчата структура.Той има силна адхезия към метала /прилепя се и се задържа/, запълва микронеравностите, микропукнатините и микрохлабините.По този начин образува гладък защитен слой върху метала.Благодарение на слоистата си структура при работа на двигателя се получава относително преместване между слоевете пластинки, при което се намалява значително триенето и износването.
Мисля, че са напълно неоснователни тревогите по отношение на задръстването на маслените филтри и хидравличните повдигачи с частиците на присадката.Молибденовият дисулфид в маслото се намира с колоидно състояние с размер на частицата 0,5 микрона.Порите на маслените филтри са с размер 9-15 микрона.При това положение е изключено всякакво задръстване.Освен това присадката е много добре стабилизирана в състава на маслото и не се утаява.Дебелината на защитния слой е 2-2,5 микрона и е несериозно да се говори за затормозяване циркулацията на масло при положение, че практически маслените хлабини са 0,03 до 0,7мм, в зависимост от типа на мотора.
Друга легенда, която се спомена е за образуването на сярна киселина при работа на мотора с тази присадка.Ами да погледнем теоретично.Колко е тегловното количество на присадката в маслото-0,08 до 0,16%.Казано с други думи при 5 литра масло с плътност /примерно/ около 0,9 кг/л, т.е. 4,5 килограма масло,присадката представлява от 3,6 до 7,2 грама от цялото количество.Дори и да е вярно това твърдение, колко от сярата в присадката ще реагира до киселина?Сами си отговорете на този въпрос.Освен това всяко масло си има определено алкално число, което компенсира киселинността на горивните остатъци-особено при дизелите.Дори и да се образува сярна киселина, тя ще бъде неутрализирана веднага, ако изобщо стигне до контакт с маслото.По-вероятното е от работната температура на газовете да излезе с тях в изпарено състояние.По личното ми мнение това е абсолютно неоснователна тревога.
И последно ще споделя едно лично впечатление.Тази пролет ми се случи да прегрея двигателя на моя Орион на Обзорския проход.При температура на маслото над 130 градуса вискозитета му става много нисък.Практически то губи смазващите си свойства се получава сухо триене на частите от цилиндро-буталната група.Единствената причина според мен двигателят ми да остане без последствия от този авариен режим е наличието на присадка молибденов дисулфид в маслото.Просто при тази температура смазването се е поело от нея.Самата присадка не е "вечна" в двигателя.Тя работи и съществува само ако на всяка смяна се сипва прясно масло, което да я съдържа.При промяна на типа на маслото присадката се разрушава и отмива от триещите се части."
Гуми MALOYA imageГумите са основна част от безопасността на автомобила! Окачването също е много важно, демек амортисьорите и самия проект на автомобила. Щото има някои дето са като лодки за разходки. Доста от новите модели са по-зле от старите, макар да са по-лъскави. Та, гумите е важно да са от хубав, мек каучук, който да осигурява високо триене и да ви държи на пътя по завоите и да спират добре. Повечето гуми започват рязко да стареят и да губят мекота след третата година от производството си. Дори да са стояли в идеални условия в склад, бракуват се от магазина след петата. Грайферите на летните гуми са от значение само при преминаване през локви, за да отвеждат водата и да предотвратяват аквапланинг - да летиш/пързаляш се по водата. Тоест, една удървена гума, макар и с грайфери, не е ОК. Повтарям, триенето е важно.
Всесезонните гуми са направени да се справят в летни и зимни условия, но не успяват да са оптимални и на двете места. Същото се отнася и за стареенето им. Затова по-изгодно излиза да имате комплект зимни и летни гуми, които да използвате правилно и които да бъдат по-дълго време читави/безопасни от всесезонните. Ако използвате зимни гуми през лятото има опасност да не се държат стабилно на вода и при високи температури да са прекалено меки, което да влошава триенето им. Зимните Maloya правят изключение, но донякъде. Не рискувайте.
Народът кара много зле, както съм писал вече, та е добре освен да сте на щрек, да имате в ръцете си адекватна машина. Най-адекватна е добре да е главата ви, сещате се.

Преди години бях болна глава на тема автомобили и особено Audi. Демек, имам визия за таралясниците. Няма най-добра кола и изобщо система притежаваща повече от 5 качества. Всяка си има силни и слаби страни, зависи ти от коя страна я ползваш. Опитът ми до момента, с около 6-7 марки, говори, че най-оптималната гума откъм качество и пари е MALOYA. Темплиерско качество. Карам вече над 4 години с такива гуми и ще продължавам. Ако си променя мнението ще ви информирам ;-)

Основни характеристики на гумите

  • Straight away stability- това е стабилност при движение направо и мотора да е стабилен при духане на вятър, неравности по пътя,смяна на платната и тн. Накратко външи влияния. Taкa може да държиме постоянен ъгъл на завиване.
  • Cornering stability- при взимане на завои с голяма скорост, по прецизно и стабилно завиване.
  • Low speed turning- леснота и стабилност при завиване с много ниска скорост.
  • Grip- баланс на сцеплението отпред и отзад повреме на спиране и завиване, което има много общо със шарките на гумите и материала им. (Не случайно, производителите препоръчват да се слагат гуми с еднаква шарка отпред и отзад).
  • Rain groove performance- преминаване през локви, дъжд,вода по гумите, което си е свързано с хидропланирането.
  • Wear life- издражливостта на износване на грайфера на гумата, което зависи от материала на гумата ,но и от налягането в гумите.(заводско предписание за налягането в гумите на различните мотори)
  • High speed durability- стабилност и устойчивост при голяма скорост, което е свързано със контактната площ на грайфера. С това има много общо размера на грайфера и ъгъла на ръбовето му.
  • Air holding & run flat performance- устойчивостта на гумата при загуба на въздух и запазването на джантата при внезапна загуба на въздух. Това има ефект и върху поведението на мотора в такива критични ситуации.
  • Pattern noise- ниво на шума при каране, което си зависи от шарката на гумата, дизаина и състава й.
P 3000 Energy™ е продуктът, с който Pirelli завладява международните пазари в Т и Н- сегмента. Това е революционен продукт, гума от ново поколение, която адаптира показателите си към стила на шофиране на водача и пътните условия, при пълна съгласуваност с изискванията към опазване на околната среда.
ПРОТЕКТОР:
Външният вид на P 3000 Energy™ е издържан в духа на новата гама на Pirelli - перфектна симетрична и компактна протекторна шарка, идеална пропорция на каучуковите смеси, широк централен канал за изхвърляне на водата, два широки зигзагообразни странични улея, солидни странични блокчове с грапави ръбове и вълнообразни прорези.
Революционният състав на протектора променя своята еластична хистереза, т.е. поглъщането на енергия, в зависимост от работната температура: това осигурява спестяване на гориво и отлично общо представяне.
КОНСТРУКЦИЯ:
Каркасът е създаден на базата на изпитана по състезателните писти технология.
Два стабилни стоманени пояса; найлонови стабилизатори на 0°.
ПОКАЗАТЕЛИ:
P 3000 Energy™ реагира на заобикалящите стресови обстоятелства, адаптира се към околната среда и може да променя характеристиките си в реално време, за да подобри всеки показател, когато това е необходимо

Новата зимна гума Marshal 749 е създадена за по-добър контрол и управление при зимни пътни условия.
Уникалният еднопосочен дизайн на протектора с по-широки странични канали постига изключителни нива на сцепление и лесно управление на заснежени и заледени пътища.
Marshal 749 е с увеличена гъстота на ламелите и прорезите за отлично поведение при зимни пътни условия.
Подсиленото странично рамо на гумата подобрява устойчивостта при високи скорости и стабилността в завой. Компютърно оптимизираният дизайн на подредбата на ламелите спомага за ниски нива на шум. Специално разработената силиконова смес използвана при производството допринася за по-добро сцепление при сняг и лед. 
Марка: Marshal 
KR 11 е лятна гума, която осигурява стабилност и отлично представяне върху мокри и сухи настилки.
Широкият протектор осигурява отлично сцепление с пътя.
Дълбоките надлъжни канали допринасят за доброто изтласкване на водата, предотвратяват аквапланинг и подобряват сцеплението на мокро.
Фините напречни каналчета и снижените съпротивителни сили при търкаляне осигуряват ниски нива на шум.
Широките раменни блокове осигуряват стабилност в завой, високи показатели на пробега и стабилно управление.
Модерната структура на каркаса на KR 11 създава стабилност и комфорт при возене.


Тагове:   Опел,


Гласувай:
0



1. анонимен - PBnSXZwshDjYmMdIp
28.05.2011 21:32
It's sopkoy how clever some ppl are. Thanks!
цитирай
2. анонимен - uVMUcVKR
29.05.2011 14:55
IYv459 <a href="http://ncvxjtglyrzk.com/">ncvxjtglyrzk</a>
цитирай
3. анонимен - BOOjSXYqbtktLyhKO
29.05.2011 20:32
FmajZQ , [url=http://pziilngurntm.com/]pziilngurntm[/url], [link=http://iwkqreddfaiy.com/]iwkqreddfaiy[/link], http://ypmiqqjzebkt.com/
цитирай
4. анонимен - ZNFUFAFrejPjZahWAZd
31.05.2011 10:07
LpvCje <a href="http://bpqmexwiimgl.com/">bpqmexwiimgl</a>
цитирай
5. анонимен - Wananaroiv
05.02.2012 19:39
ReollaVieniog <a href=http://napechke.com>Anrielelin</a> Deteswilife http://napechke.com - Senanamaso stoothUtegets http://napechke.com
цитирай
6. анонимен - google check rank backlinks service
06.02.2012 03:24
what's up corruption.blog.bg admin found your site via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered site which offer to dramatically increase traffic to your blog http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my blog. Hope this helps :) They offer best <a href=http://xrumerservice.org>backlinks</a> Take care. Jason
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: corruption
Категория: Регионални
Прочетен: 5429408
Постинги: 330
Коментари: 3471
Гласове: 11158
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031