2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Бюджетите са инструмент на контрола. Те са финансов план за бъдещ период до 1 година. Бюджета и прогнозата са различни понятия. Прогнозата е насочена към определяне на насоките в развитието и случайния елемент при нея е силно застъпен. Бюджетите от своя страна имат задължителен характер, който следва да се спазва.
Подходи при усъществяване на процесите на бюджетиране
1.Приходен – на тази основа се съставят общинските и държавни бюджети.Основание за това е пряката връзка м/у приходи и разходи.
2.На база оперативни разходи – в неговата основа е идеята, че всички направени разходи са необходими.
Автономия на местните бюджети и механизмите за нейото реализиране- изграждане и изпълнението на бюджета се осъществява в/у 2 класически принципа:
v единство на бюджета
v автономия на бюджета
Неприемливо обаче е нито абсолютното единство, нито абсолютната автономия, защото :
-Абсолютизираното единство елиминира стимулите към увеличаване на собствените приходи и за рационалното и ефективно насочване и използване на разходите.
-Абсолютизирането на автономията води до задълбочаване на социално-икономическото напрежение между общините
v Принципът на автономност на местните бюджети доведен до крайност означава, че:
- автономното бюджетно звено разполага само със собствените си приходи;
- бюджетните звена могат да правят разходи само в рамките на получените приходи;
- трансферът на финанси м/у бюджетните звена по вертикала е сведен до крайност.
Особености при съставянето и изпълнението на общинските бюджети – общинския бюджет е самостоятелен и автономен; тези му качества се изразява в следното:
v съставя се извън и независимо от републиканския бюджет
v изгражда се на базата на собствени приходоизточници
v субсидиите, предоставяни от републиканския бюджет, се определят на основата на обективни критерии или показатели или за изпълнението на конкретни държавни функции и задачи. Следователно автономността не трябва да се абсолютизира.
Проектобюджет на общините се изготвя от общинската администрация в лицето на кмета и се предоставя за обсъждане и приемане от Общинския съвет.
Бюджетният период на общинските бюджети съвпада с бюджетния период на републиканския бюджет. Ако до настъпването на новата финансова година бюджета на общината все още не е приет, приходите се събират и разходите се извършват съгласно бюджета за съответния период от предходната бюджетна година.
Приходите се използват за финасиране на:
- разходите, включващи заплатите и осигурителните вноски на здравните, социалните, образователните и културните дейности на общината
- комунална дейност, строителство, ремонт, разходи за придобиване на общинска собственост и т.н.
- съвместни мероприятия с други общини;
- изплащане на кредити;
- дейност по опазване на околната среда;
- други.
Най-важното е да се осигури реална връзка и зависимост между степента на развитие на икономиката на общината, от една страна и нейните бюджетни приходи от друга страна.
28.05.2011 06:08
28.05.2011 11:06
29.05.2011 19:56
31.05.2011 11:00
01.06.2011 20:19