Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2008 19:33 - Неотложните реформи в образователната система на Община Панагюрище - плюсове и минуси, дискусия без политически пристрастия в интерес на обществото
Автор: corruption Категория: Технологии   
Прочетен: 7454 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 30.05.2008 20:02


Неотложните реформи в образователната система на Община Панагюрище - плюсове и минуси, дискусия без политически пристрастия в интерес на обществото

Реформи, реформи, но без социално напрежение, без омраза между учителски колективи, а най-важното запазване на работните места, качествено образование, а за родителите спокойствие и гарантирани целодневни занимания за техните деца.

image
image
image
Очаквам професионалните мнения на преподаватели, както родителски и ученически мнения и коментари!


  Настоящата Стратегия е резултат от анализ на състоянието на Общинската образователна система и социално-икономическите и културни Фактори, оказващи влияние върху развитието и. Тенденциите заложени в документа са пряко съобразени с национал- ните приоритети и европейските практики в областта на образованието – Националната програма за развитие на училищното образование и предучи- лищното възпитание и подготовка 2006 – 2015 год.,  която задава националната рамка,  а докладите на Европейския съвет за образование и споразуменията на страните членки по отношение на прилагане на Лисабонската стратегия имат нормиращ характер за образователната политика в рамките на Обединена Европа. Настоящият документ си поставя за  цел да даде насоки за развитие на системата на Общинското образование в периода 200-8 – 2015 год., съобра- зено с приоритетното значение на образованието за Панагюрска община.



Гласувай:
0



1. realist - Удачни варианти в училищната реформа
30.05.2008 11:10
От така предложените варианти мисля, че най-удачни са:
Втори вариант: закриването на двете малки училища в града и закриването на ОУ село Бъта. Училищата ще разполагат с по-висок бюджет и ще им бъдат предоставени по-добри условия свързани с учебния процес, тъй като бюджета на останалите училища ще бъде пренасочен в трите големи приемствени училища.
В настоящия момент голяма част от средствата залегнали в бюджета са основно за заплати, отопление, съвсем малко за капиталови разходи и почти не остава за подобряване на материално техническата база. При така предложения вариант големите училища ще разполагат с повече финансови средства, след като се получат икономии от издръжка на персонала, гориво и поддръжка на училищната сграда.
Не смятам, че родителите трябва да бъдат притеснени, че децата им ще бъдат настанени в големите училища. Не крие никакъв риск, тъй като учителите са достатъчно отговорни и загрижени за малките ученици и те са под непрестанно наблюдение. Доколкото за ОУ с. Бъта неприятно е наистина да пътуват, но за сметка на това ще им бъде осигурена по-добра база и по-солидни знания. Не е практика от днес децата да пътуват. Това го има от много години в другите големи градове. Все пак Общината ще им осигури транспорт, а и разстоянието не е чак толкова голямо. Някои деца от града за същото време ще се придвижат до училището пеша.
Трети вариант: обединение на трите професионални гимназии.
Не съм сигурна дали въобще е необходимо да са три. От последните кандидатствания се оказа, че ПГЛП “Райна Княгиня” нямаше открита паралелка за 2007/2008 г. Явно няма интерес към въпросната гимназия. СПГ “Атанас Буров” предлага конкурентни за областта паралелки (Икономика и информатика, Митнична администрация и кетеринг), но се опасявам при предлаганите сливания на гимназиите дали те ще се запазят? Единствено това ме притеснява, че до този момент между двете професионални гимназии “Инж. Никола Белопитов” и СПГ “Атанас Буров” съществуваше конкуренция и поддържаха ниво и в един момент при така предложеното преструктуриране да не загубят най-добрите си специалности. Смятам, че на този етап една голяма част от децата се задържаха в местните професионални гимназии. Родителите сами прецениха, че нивото на предлаганите гимназии в Пазарджик не е същото като преди и най-добре е децата да останат в общината до завършването на средното си образование. Това не значи разбира се, че не съм съгласна с третия вариант стига да се реализира успешно и да се направи подбор, като начело застане един добър мениджър (директор) и добри квалифицирани учители, които да защитават интереса на професионалната гимназия и да се борят да запазят това, което са успели да извоюват до момента. Има голям риск РИО на МОН – Пазарджик да закрие досегашните икономически паралелки, за да привлече децата в областния град.


цитирай
2. анонимен - Малките деца имат нужда не от наблюдение, а от обучение...
30.05.2008 15:41
“Не крие никакъв риск, тъй като учителите са достатъчно отговорни и загрижени за малките ученици и те са под непрестанно наблюдение.”
Не съм съгласна с това твърдение. Явно авторът на първия коментар няма малки деца и разглежда въпроса от административна гледна точка.
Малкия първолак има нужда не от наблюдение, а от внимание, внимание и още веднъж внимание. Със закриване на малките училища класовете в останалите училища ще станат с по 30 ученика. И наясно ли сте как учителката ще успее да обърне внимание на всеки един от тях? Всички деца са различни, различно се адаптират към нови неща, нови хора. Учителят трябва да е маг или магьосница за да обърне адекватно внимание на всеки от тях. А да не говорим за междучасията в голямото училище.... Един дежурен учител не е в състояние да наблюдава всичките деца. Аз лично имах такива проблеми с моето дете – постоянно имаше конфликти с големите деца и дежурния учител “не ги забелязваше”. А в малкото училище всички деца са “под око” и се чувстват добре и уютно, като в едно семейство.
Атмосферата в малкото училище по нищо не може да се сравни с тази в голямото. Знаете ли, че миналата година имаше родители, които не успяха да запишат децата си в “Св.Покровско” и бяха принудени да ги запишат в “20 април”? А манъчето от с.Бъта? Детенце, което е живяло тихо и спокойно на село изведнъж да попадне в кръговрата на голям и шумен кошер - едно голямо училище. Тук не става въпрос за времетраене на едно придвижване от село до училището. Въпросът е детето да се чувства комфортно и добре в новата обикаляща го среда.
Не разбирате ли? В тази сфера “деца” не може само да се брои и да се пресмята...

Затова трябва да има диспут по този въпрос и обществено обсъждане с родители. Не всичко в този живот е “материална база”. Малките деца имат нужда от подкрепа и внимание, особено в първи клас. И друго, статистиката показва,че броят на ражданията през последните години се е увеличил. И, със затваряне на малките училища, след няколко години в Панагюрище може да възникне същия проблем, както в момента в София – няма места в детските заведения. А старите(бившите) общински сгради и земи вече са разпродадени... и няма как изведнъж да се появат нови детски градини. Много лесно се руши създаденото, но много трудно се изгражда.
цитирай
3. realist - Към 2 коментар
30.05.2008 16:44
Бих казала, че и аз имам сравнително малки деца. И от 1-ви клас са били записани в ОУ "20 април”. По-скоро на децата от Бъта ще им бъде по-трудно, ако се притесняват или другите деца се държат по по-различен начин към тях. Смятам, че всички деца са различни индивидуалности, а също така и възпитанието им. Специално моите деца от самото начало са се справяли самостоятелно. Не съм упражнявала контрол върху тях, тъй като не съм разполагала с време. Винаги съм казвала, че са достатъчно отговорни и точно тези думи ги принуждават да бъдат отговорни, защото трябва да защитят гласуваното им доверие. И до сега не съм имала сериозни проблеми.
цитирай
4. анонимен - не на маса, а с разум
30.05.2008 18:59
Текат си явно или не дискусиите по СТРАТЕГИЯТА ВЕЛИКА. И всички си мислим едно и също. Както почти всичко в политиката, така и този път, образованието ни ще се решава "УМНО" - на маса, под маса, ще мерите влияния и п...ки, ще мерите приятелства и познати. Всички общински съветници ще се превърнат в мой човек, на оня човека, балдъзата на стринка си и така... В Панагюрище - нищо ново. И ми става едно горчиво и цинично на езика, а уж съм възпитана добре. Докога общинските администратори ще се смятат за велики? Докога "Информираното гражданско участие" ще остане само в Общинския план за развитие? Докога чиновническото мислене ще полира мозъци и всички ние ще им носим лака?
Има един документ. Национална програма за развитие на образованието. Всички, от които зависи съдбата на общинското ни образование - от родител, учител, неправителствен сектор, психолози, администратори, съветници, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, ако искате да изразявате компетентно мнение, прочетете тази програма.
Нека освободеният финансов ресурс бъде даден за качество, а не за постройки, хрумнали в някоя баровска глава. Успех на мозъчните и скромност на безмозъчните желая!
цитирай
5. анонимен - ?Би ли бил така добър
30.05.2008 19:41
Би ли бил така добър да качиш няколко страници от стратегията да видят хората, че нищо неструва, а коментарите ги остави на нас, за изготвилите я.
цитирай
6. realist - НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА „ОПТИМИЗАЦИЯ НА УЧИЛИЩНАТА МРЕЖА”
02.06.2008 11:44
1. ВЪВЕДЕНИЕ
1.1. Основание за приемане – § 77 Преходните и заключителните
разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за 2008 г.
(ПЗР на ЗДБРБ за 2008 г.), във връзка с § 65, ал. 2 от Преходните и
заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република
България за 2007 г.
1.2. Необходимост от програмата – данни за актуалното състояние
1.2.1. Училищна мрежа, несъответстваща на броя на учениците в
съответната община в резултат на демографските промени в страната;
1.2.2. Училищна мрежа, несъобразена с изискванията на пазара на
труда и със социално-икономическите характеристики на общината и областта;
1.2.3. Неефективност на разходите за образование в резултат на
наличието на голям брой маломерни и слети паралелки и на високото
съотношение учител/ученик.
2. ЦЕЛИ
2.1. Осигуряване на възможност на всяко дете да получи
съизмеримо по качество образование;
2.2. Мрежа от професионални училища, отговаряща на
състоянието на пазара на труда и на социално-икономическия профил на
региона;
2.3. Повишаване на ефективността на публичните разходи за
образование.
3. ОБХВАТ
3.1. Модули (направления)
3.1.1. Оптимизиране на училищната мрежа
3.1.2. Рационализиране на мрежата от професионални училища
3.1.3. Оптимизиране на вътрешната структура на училищата
Срок на програмата – 31.12.2008 г.
Общ бюджет на програмата – 67 млн. лв.
При неизпълнение на заложените дейности по оптимизация
финансиращият орган възстановява в централния бюджет неусвоените
средства до размера на неизпълнението.
След класирането на програмите и проектите по модул
„Оптимизиране на училищната мрежа” и „Рационализация на професионалните
училища”, при недостиг на средства по един модул и неусвоени средства по
друг модул от програмата се допускат компенсирани промени.
При недостиг на средства по програмата министърът на финансите,
по предложение на министъра на образованието и науката, може да одобри
допълнителни средства за сметка на средствата, предвидени в централния
бюджет по § 78 от ПЗР на ЗДБРБ за 2008 г.
4. МОДУЛИ
4.1. ОПТИМИЗИРАНЕ НА УЧИЛИЩНАТА МРЕЖА
4.1.1. Описание на модула
Модулът включва финансирането на:
1. Общински програми за оптимизация, насочени към:
1.1. Преструктуриране (закриване/преобразуване чрез сливане) на
училищата и създаване на средищни училища на територията на съответната
община;
1.2. Преобразуване в по-ниска степен чрез промяна на вида на
училището съгласно чл. 26, ал. 1 от Закона за народната просвета.
2. Проекти за оптимизация на мрежата от специални училища с цел
предоставяне на по-добри условия за обучение и възпитание на учениците.
3. Проект на Националното сдружение на общините в Република
България за организиране на семинар за популяризиране на програмата и за
обмяна на добри практики.
4. Проекти за мониторинг и оценка на националната програма и
анализ на училищната мрежа.
Дейностите, които ще бъдат финансирани по общинските
програми за оптимизация, са:
а) ремонт на училища, с приоритет средищни училища;
б) подобряване на материално-техническото оборудване с приоритет
за средищните училища;
в) създаване на условия за столово хранене;
г) обезщетения на персонала в резултат на преструктурирането на
училищната мрежа;
д) разходи за неразплатени задължения на
закритото/преобразуваното училище;
е) комуникационни дейности – провеждане на разяснителна
кампания, че оптимизацията на училищната мрежа води до повече
положителни, отколкото отрицателни ефекти.
4.1.2. Бюджет на модула
Общият бюджет на модула е 48 000 хил. лв., от които:
а) за програмите за оптимизация – до 47 900 хил. лв.; разходите за
комуникационни дейности са до 2 на сто от общия бюджет;
б) за проектите за мониторинг и оценка и комуникационни дейности –
до 100 хил. лв.
4.1.3. Принцип на финансиране
Финансирането се извършва въз основа на разработени
програми/проекти, които съдържат:
а) анализ на училищната мрежа и проблеми на училищното
образование на територията на общината;
б) анализ на мрежата от специални училища на територията на
региона;
в) цели на общинските програми за оптимизация/на проектите за
оптимизация на специалните училища в региона;
г) мерки, насочени към преструктуриране на училищата;
д) информацията, сведенията и документите по чл. 12, ал. 3 и 4 от
Правилника за прилагане на Закона за народната просвета;
е) дейности по предотвратяване на рисковете от отпадане на ученици
в резултат на извършената консолидация на училищата;
ж) комуникационни дейности;
з) показатели за изпълнение и целеви стойности по тях;
и) бюджет на програмата въз основа на количествени и стойностни
показатели;
к) срокове и график за реализиране на мерките.
4.1.4. Етапи на финансиране
Финансирането се извършва на две равни части. Първите 50 на сто
от средствата се предоставят на финансиращия орган авансово след
одобряването на програмите/проектите. Окончателното плащане в размер на
още 50 на сто се извършва до 15.10.2008 г. след изпълнение на мерките и
одобряване на отчета от групата по изпълнение, контрол и наблюдение на
програмата.
Когато по програмата/проекта са изпълнени само част от мерките за
оптимизация, окончателното плащане е в размер, съответстващ на разходите
по тях.
4.1.5. Максимална стойност на програмата
Стойността на програмата/проекта за оптимизация се определя от
вида на мерките, като финансирането ще се извършва по следните критерии:
1. Намаляване броя на училищата – до 250 хил. лв. за
закрито/преобразувано чрез сливане училище, функционирало през учебната
2007/2008 г., както следва:
а) 250 хил. лв. за закрито/преобразувано чрез сливане училище с над
44 ученици за учебната 2007/2008 г.;
б) 150 хил. лв. за закрито/преобразувано чрез сливане училище с
21 до 44 ученици за учебната 2007/2008 г.;
в) 80 хил. лв. за закрито/преобразувано чрез сливане училище с до 20
ученици за учебната 2007/2008 г.
2. Преобразуване в по-ниска степен чрез промяна на вида на
училището съгласно чл. 26, ал. 1 от Закона за народната просвета –
финансирането се извършва пропорционално на съотношението на броя на
учениците в степента, която се закрива, към общия брой ученици в училището
за учебната 2007/2008 г., съотнесено към средствата, определени по мярка
„Намаляване броя на училищата”.
3. Бенефициенти – кой може да кандидатства, с колко проекта:
3.1. За общинските програми за оптимизация – общините в Република
България. Всяка община може да кандидатства само с една програма, която
включва мерки за оптимизация на училищната мрежа.
3.2. За проектите за оптимизация на мрежата от специални училища
– регионалните инспекторати по образованието (РИО на МОН)/общините (ако
училището се финансира чрез общинския бюджет).
3.3. За организиране на комуникационни дейности и обмяна на добри
практики – проект на НСОРБ.
3.4. За мониторинг на модула и анализ на училищната мрежа –
юридически лица.
4.1.6. Оценяване на проектите
1. За реализиране на модула се създава група/комисия за
управление. Тя организира и координира всички дейности, свързани с
оценяване, контрол и наблюдение на модула. В нея задължително се включват
по трима представители на Министерството на образованието и науката,
Министерството на финансите и НСОРБ.
2. Критерии за оценка:
2.1. Относителен дял на броя на закритите училища спрямо общия
брой училища;
2.2. Относителен дял на учениците от закритите училища спрямо
общия брой ученици;
2.3. Оценяват се всички програми по определените критерии.
Класирането се извършва по низходящ ред в зависимост от получената обща
оценка.
2.4. Процедура – изисквани документи, срок на подаване, ред за
разглеждане:
4.1.7. Изисквани документи
1. Формуляр за участие по образец.
2. Общинска програма за оптимизация и решение на общинския
съвет за нейното приемане.
3. Проект на РИО на МОН за оптимизация на държавните специални
училища, съгласуван с финансиращия орган.
4.1.8. Срок на подаване
Срокът на подаване на програмите/проектите за оптимизация е един
месец от приемането на програмата от Министерския съвет.
4.1.9. Ред за разглеждане
1. Групата/комисията по управление на модула разглежда, оценява и
класира програмите/проектите за оптимизация в срок до 30 юни 2008 г.
2. В десетдневен срок след класиране на програмите/проектите
групата/комисията прави предложение до министъра на образованието и
науката за финансиране на първите 50 на сто от стойността им.
4.1.10. Отчитане на резултатите от одобрените програми
1. В срок до 30 септември 2008 г. общините/РИО на МОН представят
отчет за изпълнението на мерките по модула.
2. В срок до 15 октомври 2008 г. групата/комисията по управление на
модула извършва проверка и анализ на отчетите и прави предложение до
министъра на образованието и науката за финансиране на останалите 50 на
сто от програмите/проектите.
4.2. РАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА МРЕЖАТА ОТ ПРОФЕСИОНАЛНИ
УЧИЛИЩА
4.2.1. Описание на модула
Модулът включва финансирането на проекти за оптимизация на
професионалните училища, които съдържат мерки, насочени към закриване
или преобразуване на професионалните училища.
Проектите за закриване или преобразуване на професионални
гимназии и училища се разработват от финансиращия орган, като за
училищата, финансирани от МОН, се изготвят от съответния регионален
инспекторат по образованието.
Дейностите, които ще бъдат финансирани по проектите за
оптимизация, са:
а) ремонт на професионалните гимназии и училища;
б) подобряване на материално-техническото оборудване;
в) разходи, свързани с преместване на машини, съоръжения и
оборудване;
г) обезщетения на персонала в резултат на оптимизацията;
д) разходи за неразплатени задължения на
закритото/преобразуваното училище;
в) комуникационни дейности – провеждане на разяснителна кампания
от страна на финансиращия орган/регионален инспекторат по образованието,
че оптимизацията на училищната мрежа води до повече положителни,
отколкото отрицателни ефекти.
4.2.2. Бюджет на модула
Общият бюджет на модула е 2 000 хил. лв.
4.2.3. Принцип на финансиране
Финансирането се извършва въз основа на проекти, които съдържат:
а) анализ на мрежата от професионални училища;
б) цели на програмите;
в) мерки за оптимизация;
г) информацията, сведенията и документите по чл. 12, ал. 3 и 4 от
Правилника за прилагане на Закона за народната просвета;
д) комуникационни дейности;
е) показатели за изпълнение и целеви стойности по тях;
ж) бюджет на програмата въз основа на количествени и стойностни
показатели;
з) срокове и график за реализиране на мерките.
Мерките се реализират и отчитат в рамките на 2008 г.
4.2.4. Етапи на финансиране
Финансирането се извършва на две равни части. Първите 50 на сто
от средствата се предоставят авансово след одобряването на програмите чрез
бюджетите на първостепенните разпоредители. Окончателното плащане в
размер на останалите 50 на сто се извършва до 15 октомври 2008 г. след
изпълнение на мерките и одобряване на отчета.
Когато по програмата са изпълнени само част от мерките,
окончателното плащане е в размер, съответстващ на разходите по тях.
4.2.5. Максимална стойност на един проект
Стойността на проекта се определя от вида на мерките, като
финансирането ще се извършва по следния критерий:
Намаляване броя на училищата – до 130 хил. лв. за
закрито/преобразувано училище, функционирало през учебната 2007/2008 г.
4.2.6. Бенефициенти
За оптимизиране чрез преобразуване/сливане на професионални
гимназии и училища – министерствата и общините, финансиращи
професионални гимназии и училища, регионалните инспекторати по
образованието – за професионални гимназии и училища, финансирани от
Министерството на образованието и науката. Кандидатства се с един проект за
област.
4.2.7. Оценяване на проектите
За реализиране на модула се създава комисия, която организира и
координира всички дейности, свързани с оценяване, контрол и наблюдение на
модула. В нея се включват трима представители на Министерството на
образованието и науката, един представител от Министерството на финансите
и един представител от Министерството на земеделието и храните.
Критерии за оценка:
а) Увеличаване броя на професионалните области, изучавани в
преобразуваното училище;
б) Увеличаване броя на паралелките в преобразуваното училище;
в) Съответствие на професионалните области, изучавани в
преобразуваното училище, с потребностите на пазара на труда на съответния
регион.
Класират се всички проекти, които отговарят на критериите.
Когато общата сумата на проектите е по-висока от общия бюджет по
програмата, финансират се проектите в низходящ ред в зависимост от броя на
получените точки до достигане на лимита от средства.
Процедура – изисквани документи, срок на подаване, ред за
разглеждане:
4.2.8. Изисквани документи за преобразуване чрез сливане на
професионални училища:
Формуляр за участие по образец.
Проект за оптимизация на професионалните училища, изготвен от
финансиращия орган/регионалния инспекторат, съдържащ мерки, насочени към
закриване или преобразуване на професионалните училища с оглед ефективно
използване на ресурсите.
4.2.9. Срок на подаване
Срокът на подаване на проектите за оптимизация е един месец от
приемането на програмата от Министерския съвет.
4.2.10. Ред за разглеждане
Групата/комисията по управление на модула разглежда, оценява и
класира проектите за оптимизация в срок до 30 юни 2008 г.
4.2.11. Отчитане на резултатите от одобрените проекти
В срок до 30 септември 2008 г. финансиращите органи (вкл.
общините) и регионалните инспекторати по образованието представят отчет за
реализацията на мерките по модула.
В срок до 15 октомври 2008 г. групата/комисията по управление на
модула извършва проверка и анализ на отчетите и прави предложение до
министъра на образованието и науката за финансиране на останалите 50 на
сто от програмите.
4.3. ОПТИМИЗИРАНЕ НА ВЪТРЕШНАТА СТРУКТУРА НА
УЧИЛИЩАТА
4.3.1. Описание на модула
Модулът цели повишаване ефективността на разходите на
училищата чрез оптимизиране на вътрешната структура. Чрез него се
предоставят допълнителни средства за изплащане на обезщетения на
персонала за 2008 г. в резултат на намаляване числеността на персонала
поради промяна в структурата и състава му и обезщетенията при прекратяване
на трудовите правоотношения.
Министерствата, ведомствата и общините кандидатстват за
предоставяне на средства за училищата, които финансират чрез формуляр за
участие, придружен със справка-декларация за дължимите обезщетения. За
целта директорите на училищата изготвят заявки до финансиращия орган,
придружени с копия на заповедите за прекратяване на трудовите
правоотношения с лицата. За обезщетенията по чл. 222, ал. 1 се прилага копие
на декларация от лицето, че не е започнало работа в рамките на един месец
след прекратяване на трудовото правоотношение и копие от трудовата книжка.
За училищата, финансирани от МОН, документите се предоставят в
съответния регионален инспекторат по образованието, който обобщава
заявките и подава формуляр за участие в МОН.
Средствата за обезщетенията се предоставят на училищата чрез
финансиращия орган. Не се финансират предложения за участие, които не са
комплектувани с необходимите документи.
В този модул не се кандидатства за обезщетения, включени в проекти
по другите два модула на програмата. След 1 юли 2008 г., в случай че има
некласирани проекти по другите два модула, финансиращият орган може да
кандидатства по този модул за обезщетенията, включени в тях.
Дейностите, които ще бъдат финансирани са:
обезщетенията на персонала по чл. 220, 221, чл. 222, ал. 1 и 3 и чл.
224 от Кодекса на труда и дължимите осигурителни вноски за обезщетенията
по чл. 222, ал. 1 от Кодекса на труда.
4.3.2. Бюджет на модула
Общият бюджет на модула е 17 000 хил. лв.
4.3.3. Принцип на финансиране
Финансирането се извършва въз основа на одобрените формуляри за
участие и приложенията към тях. Формулярите се подават в МОН от
първостепенните разпоредители с бюджетни кредити – Министерството на
земеделието и храните, Министерството на културата, Държавната агенция за
младежта и спорта и общините. За МОН формулярите се подават от
регионалните инспекторати по образованието.
4.3.4. Етапи на финансиране
Формулярите за участие се подават в МОН до 10-о число всеки
месец.
Средствата се предоставят по предложение на министъра на
образованието и науката от министъра на финансите по бюджета на
съответния финансиращ орган. Той ги предоставя на училищата в срок до 10
дни от получаването им.
4.3.5. Максимална стойност на една заявка
Стойността се определя от размера на дължимите обезщетения.
4.3.6. Бенефициенти
Държавните и общинските училища чрез бюджета на съответния
първостепенен разпоредител.
4.3.7. Оценяване на проектите
За реализиране на модула се създава комисия, която организира и
координира дейностите, свързани с разглеждане, одобряване, контрол и
наблюдение на модула. В нея се включват двама представители на
Министерството на образованието и науката, един представител на НСОРБ и
един представител на Министерството на финансите. Комисията заседава в
периода 11-20-о число всеки месец и предлага на министъра на образованието
и науката за одобрение списък с проекти за финансиране през съответния
месец.
4.3.8. Критерии за одобряване
Попълнен формуляр за участие, постъпил в Министерството на
образованието и науката в определения за това срок.
Когато общата сумата на предложенията за финансиране е по-висока
от общия бюджет по модула, предложенията се финансират по датата на
постъпване на формулярите до достигане на лимита от средства.
Процедура – изисквани документи, срок на подаване, ред за
разглеждане
4.3.9. Изисквани документи:
Формуляр за участие по образец.
4.3.10. Срок на подаване
а) Проектите се представят в МОН не по-късно от 10-о число на
съответния месец.
б) Последен срок за подаване на формуляри – 10 ноември 2008 г.
4.3.11. Отчитане на резултатите от одобрените проекти
В срок до 1 ноември 2008 г. първостепенният разпоредител с
бюджетни кредити представя в МОН отчет за изплатените обезщетения.
5. ОЦЕНКА НА РЕЗУЛТАТИТЕ И ОТЧЕТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА
ПРОГРАМАТА (публикуване на отчета на интернет страницата на МОН)
В срок до 30 март 2009 г. министърът на образованието и науката и
министърът на финансите представят на Министерския съвет информация за
резултатите от изпълнението на програмата въз основа на извършения
независим одит.
В същия срок отчетът за изпълнение на програмата се публикува на
сайта на МОН.
6. ПОКАЗАТЕЛИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРОГРАМАТА И
ИНДИКАТИВНИ ПАРАМЕТРИ:
а) брой на закрити/преобразувани училища - 250;
б) брой на учениците, насочени към средищни училища – 4000.
Забележка. За показателя „брой на учениците за учебната
2007/2008 г.” се приема броят на учениците по управленската информационна
система на Министерството на образованието и науката към 1 януари 2008 г.
цитирай
7. анонимен - ОТ СТРАНИЦАТА НА МОН - КЪМ НАЦИОНАЛНАТА ПРОГРАМА
02.06.2008 16:41
СТАВА ВЪПРОС ЗА ТАЗИ НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/documents/programa_obrazovanie.pdf
цитирай
8. анонимен - mnogo
03.07.2008 19:16
neye mnogo hubavo
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: corruption
Категория: Регионални
Прочетен: 5429399
Постинги: 330
Коментари: 3471
Гласове: 11158
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031